Från en sak till en annan

Äntligen faller löven till marken och i de klara nätterna kan man redan tydligt känna doften av multna gula löv. Jag älskar hösten. Det är min favoritårstid och jag vet att jag måste akta mig för att enbart skriva i korta enkelsatsmeningar för jag har börjat läsa Jens Lapidus, men slängt boken i golvet fyra gånger nu och jag har bara tagit mig trettio sidor in på Snabba Cash. Jag förstår inte storheten, men jag fascineras utav Rives, som ni måste kika lite på. Han, till skillnad från nyss nämnde svenske författare, är alldeles fantastisk på språk och hypermodern känsloförmedling.

Så jag dricker mitt te, lyssnar och lär, försöker bli som någon annan. Med en personlig twist, för det vore någonting att hänga i julgranen. Det är då det är bra att pressa igenom en dåligt skriven bok.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

