Enkät med fint pris!

Jag har inte mycket att skriva om (nu ljög jag). Inte heller har jag någon lust att skriva om det (nu ljög jag igen). Problemet är att det inte finns tid (tungan är kolsvart vid det här laget) och dessutom orkar jag inte med speciellt mycket tankeverksamhet när jag kommit hem från slitet på jobbet (och här kom dagens första sanning).

Så, med det sagt dikterar jag ihop en liten enkät som jag skulle tycka om ifall ni ville svara på. Sju enkla frågor och uppmaningar. Och du, både den som svarar snabbast OCH den som svarar ”mest bäst&sant”* bjuder jag på kaffe och kaka vid lämpligt tillfälle om den vill. Du kan inte tacka nej! Se så, svara nu i kommentarsfältet.

• Du vinner 1,5 miljarder på lotteriet, rent hypotetiskt… Vad gör du?


• Nämn ett materiellt begär du har just nu!


• Följer du mig via Bloglovin’? (följdfråga: eller använder du annan RSS-feed?)


• Vilka planer och delmål har du för resten av året?


• Mest spelade musiken just nu?


• Bästa egenskapen hos en grabb/tös?


• Utslagsfråga: Vem försöker du lura?


*Naturligtvis bedömer jag själv som enväldig domare huruvida svaret är bäst och sanningsenligt. Tänj dock på gränserna lite. Det blir åh, så mycket roligare så.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Enkät med fint pris!

  1. • Du vinner 1,5 miljarder på lotteriet, rent hypotetiskt… Vad gör du?
    – Antagligen åka till Norge och köpa en pizza och sen ta cykeln hem för alla pengar hade varit slut.
    Ärligt talat? Köpt en fetinglägenhet mitt i Göteborg, och en i New York och sen antagligen gett resten till välgörenhet eller whatever.

    • Nämn ett materiellt begär du har just nu!
    – Jag försöker inte tänka på sånt. Inte för att jag är buddhist eller nåt, men bara för att jag blir så sjukt deprimerad när jag tänker på sånt som jag ändå inte kan få.
    Men vafan ska jag säga då…en iPhone 3GS som resten av planeten. buhuhuhuhuuuuuu…

    • Följer du mig via Bloglovin’? (följdfråga: eller använder du annan RSS-feed?)
    – Är detta viktigt? Jag har inte använt en enda RSS i hela mitt liv faktiskt.
    Jag har alla bloggar jag gillar i ”favoriter”. Det må vara old school. But that’s how i roll.

    • Vilka planer och delmål har du för resten av året?
    – Wosh! Tung fråga hörredu. Det finns just nu bara ett ärkemål på min radar, och det är att klara tentan i slutet av året. Alla handligar denna höst kulminerar slutligen i en liten siffra på ett papper. Tragiskt men sant.
    Släng fri vilja och orsak och verkan och allt sånt där ut ur fönstret. Mitt öde är redan fastlagt.
    Sen har jag lovat mig själv att jag ska pussa en norska (igen) innan året är slut. Hoppas jag kan få in det i schemat nånstans.

    • Mest spelade musiken just nu?
    – Är du verkligen så spotifylänk-kåt Micke? Oh well, den är lätt. Just nu är det utan någon inbördes rangordning:
    ”We own the sky” – M83
    ”A New Error” – Moderat
    ”Wildcat” – Ratatat
    ”Elephant Gun” – Beirut
    ”Krack” – Soulwax
    Inga länkar här inte. Du får fan söka själv. Så det så.

    • Bästa egenskapen hos en grabb/tös?
    Jag utesluter alla fysiska egenskaper. De är ju roliga, men det är tråkigt att rangordna dem.
    Är humor för klychigt? Ja. Men jag säger det ändå. Och självdistans.

    • Utslagsfråga: Vem försöker du lura?
    Dig. Du har just blivit blåst. Men om du kastar omkring bokstäverna på mina svar får du ett recept på en fett god cheesecake.

    (Sen om det är ok vill jag bistå med den här fett, sjukt braiga länken som handlar om Bankys utställning på Bristol museum, bara för att jag inte vet var annars jag skulle ge dig den.
    http://www.todayandtomorrow.net/2009/06/12/banksy-versus-bristol-museum/
    Du behöver inte se det som en muta. Men å andra sidan behöver du ju inte, inte göra det heller.)

  2. Ha! jag svarade iallafall snabbast.
    Vinner jag är det ju synd att jag bor i Danmark. För jag hade gärna blivit bjuden på en kaffe faktiskt. Ah well, jag för väl nöja mig med äran. Som på gympan i mellanstadiet.

  3. Anonym

    Mr M!

    • Du vinner 1,5 miljarder på lotteriet, rent hypotetiskt… Vad gör du?
    Öppnar en hattbuik i Köpenhamn, därför att öppna en hattbuik i Köpenhamn vore det enda rätta.

    • Nämn ett materiellt begär du har just nu!
    En f-tangent, en h-tangent och en |-tangent hade inte varit helt fel.

    • Följer du mig via Bloglovin’? (följdfråga: eller använder du annan RSS-feed?)
    Nej. Jag har dig som bokmärke och skriver E i adressfältet, så dyker du upp.

    • Vilka planer och delmål har du för resten av året?
    Hm. Svårt, svårt. Kanske Florida på jullovet.

    • Mest spelade musiken just nu?
    Mest spelade musiken just nu är Amy Diamond och Håkan.

    • Bästa egenskapen hos en grabb/tös?
    Norska som modersmål.

    • Utslagsfråga: Vem försöker du lura?
    Alla. Mina enkla svar kanske är tunga lögner som bottnar i något mörkt och förflutet…?

Kommentera

