Det börjar bli jobbigt nu

Gå hem två timmar tidigare från jobbet. Hämta ut sin iPhone på Posten. Hem till Elin för att dricka ett par öl och göra fantastisk grillad kyckling och klyftpotatis (även om jag mest stod för bearnaisesåsen, sällskap och ätande). Sedan kommer GAIS och förstör igen. Har tidigare förluster och missade segrar varit orättvisa var det ingenting jämfört med hur det såg ut i kväll. Noll ett i baken när Trelleborg inte skapar ett jota jämfört med vad GAIS har. Att det sedan bara blir ett fåtal riktigt giftiga chanser att göra mål på är en annan femma. Det borde ha blivit mål på minst ett av alla skott.

Någonting som är oerhört typiskt för GAIS är att man är absurt dåliga på fasta situationer. Så fort GAIS skrapar fram en hörna vet man att den kommer nickas undan innan den knappt nått straffområdet. Men så fort motståndarlaget attackerar med en frispark eller så, då skruvar man på sig å det grövsta och ber till högre makter om att motståndarna ska snedsparka bollen, för rensa själva, det klarar vi absolut inte av.

Sedan tänker jag inte ens kommentera Mattias Lindströms idioti och hjärnsläpp när han boxar bollen med handen i stället för att nicka och därigenom får sitt andra gula kort och blir utvisad med en kvart kvar att spela, samtidigt som GAIS febrilt försöker göra ett kvitteringsmål, mer än att fråga: Hur jävla pantad får man lov vara? Och jag tänker inte heller kommentera domarinsatsen. Men jag skyller inte förlusten på domaren. Jag skyller den helt och hållet på GAIS.

Det är tråkigt att se och det är mycket jobbigt att vara gaisare just nu. Jag vet inte om jag ens orkar åka till jobbet i morgon, för där måste jag möta mina blåvita fränder och fiender. Jag vill verkligen inte.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

