Mer tvivel än tro

Så, här sitter jag igen. Försöker skriva en läsbar text, något som betyder något, menar till och med. På teven i bakgrunden sänds Upp till kamp. Göteborg var så vackert då, mycket bättre, mer romantiskt. Hello Saferide spelar från högtalarna på datorn. Jag önskar att jag kunde skriva så som hon gör. Det borde inte vara svårt. När hon sjunger verkar det så självklart och man kan fylla i nästa textrad med egna ord och veta att det kommer vara hennes ord också. Men jag tror inte jag kan skriva längre.

Jag har inte gjort det på ett tag och det känns förtvivlat tungt att komma igång. Jag undrar, kan man tappa en talang? Om det ens varit en talang. Det kanske bara varit en skev verklighetsbild jag haft. Jag undrar, frågar, skriker och sover på saken. Svaren kommer väl.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Mer tvivel än tro

  1. Sis

    Du har talang när de gäller skrivandet! Tappa den tror jag inte du kan göra men den kan nog gömma sig rätt väl så det är bara att fortsätta att leta. Skulle jag kunna skriva hälften så bra som du gör när du inte känner dig motiverad skulle jag känna mig nöjd:)

Kommentera

