Pingvinen Returns

Här sitter man och väntar på att det ska bli lite mörkare. Jag vill se Justice-dokumentären A Cross the Universe, och den måste ses i ett kolsvart rum. Helst. Då blir upplevelsen som bäst => Total epilepsi.

Tills dess sitter jag och beundrar Tim Burtons Batman Returns. Ända sedan jag var sex, sju år har jag tyckt om filmen. Mest för att jag alltid gillat pingviner, men kanske också för att det är seriefigurer och drömskt så där som Tim Burton stilistiskt patenterat. Lite för extrema färger, former och kontraster för att vara på riktigt och det är så fantastiskt rätt. Och så här med lite mer vuxna, lärda ögon kan man ju inte annat än älska Christopher Walken heller.

Annan rolig kuriosa är att jag en gång på lågstadiet hävdade att Danny Devito var min favoritskådespelare. Det tycker i alla fall jag är ganska nördigt och gulligt.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

