Att sjukskriva sig

Jag hatar att erkänna mig skadad eller sjuk. För mig innebär det att visa sig svag, och jag vill inte vara svagare än någon annan. Det är ett nederlag. I dag plockade ryggen fram stora släggan och hamrade obönhörligt på muskler, skinn och ben. Hem med dig, rekommenderade mina arbetskamrater. Nej, det är inte så farligt, gnydde jag. Men så gick det inte mer och det kan vara bra att börja helgen fem timmar tidigare för att kunna kurera mig.

Men som sagt. Det är mer deprimerande att behöva sjukskriva mig, än att faktiskt vara skadad.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

