Sjukt

Jag fick mitt antagningsbesked tidigare i veckan. Jag kom inte in, vilket var oerhört väntat. Ändå växer sig en besvikelse sig på. Däremot blev jag antagen i Luleå. Jag har tidigare sagt blankt nej, men i dag fick jag broschyrer, schema och nollevecksinformation och jag började längta till norr. Kanske inte tillräckligt för att faktiskt säga ja, men ändå ett visst sug.

När jag låg och njöt av att inte känna av mitt ryggskott (som återkom med väldig kraft i morse på jobbet) bestämde jag mig för att tacka nej, plugga till högskoleprovet i höst och försöka komma in i Göteborg eller Lund i vår i stället. Sedan kan jag återigen ställa frågan om jag kan tänka mig att flytta norrut.

Som sagt blev mitt ryggskott mer eller mindre akut i dag efter att ha känt av det så smått i ett par dagar. Du kan ju tycka lite synd om mig i varje fall, för just nu är jag inte superglad.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

