Busy busy

Jag fortsätter trenden med att ha saker att göra på kvällarna. Allt för att hålla kvar min kära rethosta, som kanske egentligen beror på ökade gräspollenhalter i sommarvärmen. I kväll övade jag mig i eco-driving och körde ut till Mölnlycke för att spela några set volleyboll med Hanna, Emil och Jakob. Nu har jag duschat av mig det mesta av sanden, men det finns häpnadsväckande många korn kvar på kroppen. Jag kommer inte kunna sova.

I morgon blir det en träff med en nygammal bekant igen. Förra gången slutade det överraskande och bra. Vi får se hur känslan ligger, men jag tror inte det blir promenad hem vid tretiden igen. Och så blir det jobb. Jag ska försöka inte skälla ut någon då.

Jo, jag nämnde något om eco-driving ja. Jag kopplade in ipoden i bilen och shufflade hela min musiksamling när jag åkte hem. En bra låt. Två bra låtar. Tre bra låtar. Nu är jag nästan hemma. Fyra bra låtar. Jag får ta en sväng till och lyssna klart. Om nästa låt inte är tillräckligt bra åker jag hem. Fem bra. Sex bra. Sju bra. Men på den åttonde låten fick det vara nog och jag parkerade bilen. Tjugofem minuter senare än jag tänkt.

Så mycket för att jag försökte vara så miljövänlig man kan vara i en bil.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Busy busy

  1. Anonym

    Mr M!
    Sämsta som finns: sand i hårbotten och under naglarna. Uhh.

    • gotoutofbedlam

      Absolut benägen att hålla med. Mycket, mycket tätt följt av sand i munnen. Men det är lite lättare att bli av med, därav tredjeplaceringen.

Kommentera

