Tårar

Vi åkte väldigt mycket tunnelbana i New York. Snabbt, smidigt och billigt. Ibland steg det på flickscouter som sålde godis och läsk, ibland musikanter. Den mest underhållande var barber shop-gruppen som höll låda i flera hållplatser.

Den mest skrämmande hittade jag på en bild på theskullset.com (briljanta bilder för övrigt). Det syns inte på bilden, men den här mannen hade inte mindre än sex tårar tatuerade under sina ögon. Fyra på ena sidan och två på den andra. Nu har jag läst på lite grann om fenomenet, men när jag stod öga mot öga med denne mexikanskt ättade man var jag säker på att han mördat lika många män som han tatuerat in tårar. Tro fan att han fick en dollar eller två.

theskullset.com

theskullset.com

Som sagt har jag läst lite, och förstått att det även kan betyda att man förlorat nära släktingar och vänner. Men det visste jag inte då, och han var ju ganska så duktig på sin gitarr så pengarna förtjänade han ju väl.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Tårar

  1. så mycket stämning i text och bild. nice.

Kommentera

