Midsommar

Humöret sade nej, men så blev jag iväglurad trots det. Ända ut till Mölnlycke. Det var gamla och nya bekanta med ost och rött vin till fotbollen på teve. Kontraster till det normala ölandet. Sill och potatis. Kaffe, jordgubbar och glass. Kubb med miljoners knott. Och lite spelspelande. En ganska glad midsommar och jag har små planer för veckan.

På hemvägen, enda nattbussen in till stan, får jag en ölflaska i huvudet av en jävla Partille-Johnny. Skäller ut honom, knuffar mig förbi hans hårbandsfjollor till kompisar och sätter mig så långt ifrån det skrålande fylleslaget som möjligt. Tänker att det är tur jag inte är aggressiv på det våldsamma sättet och är ganska glad för att jag är bättre än flaskdunkaren.

IMG_3035

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Midsommar

  1. Anonym

    Mr M!
    Fast egentligen kunde du hivat ut honom ur fönstret med gott samvete. Ingen skada skedd.

Kommentera

