Cloverfield

Jag satte mig ned för att titta på Cloverfield i kväll, med recensionerna på dvdforum.nu i nära minne. En sjua eller en etta. Troligtvis är det också så att man antingen hatar eller älskar denna film. Jag tillhör definitivt den senare kategorin, eftersom jag beundrar sättet filmen är gjord på. Handycam och, jämfört med andra actionfilmer, få klipp.

Dessutom är det ganska så jättehäftigt att se New York slås spillror på ett briljant vackert vis. Till och med storyn är oerhört bra, mycket på grund av att det inte handlar om någon slags räddningsaktion i större skala utan denna hamnar i stället i bakgrunden. Filmen är dessutom så pass kort och intensiv att man inte har en chans att bli uttråkad.

Jag ger den toppbetyg och vid nästa löning eller så, får den hamna i mitt filmotek. En måstefilm. Men just framförallt för dess framstående, unika fotografi (ja, ja, Blair Witch Projekt var ju före men det här är ganska så mycket häftigare).

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

