God save the queen

Det blev en engelsk seger. Jag är väldigt glad för det, men jag är fortfarande frusen efter att ha fått uppleva den svenska sommarkvällen. När jag pinnade på så snabbt jag kunde med mina isklumpar till ben blir jag inknuffad i en herre i grå kostym. Jag tittar upp, ursäktar mig snabbt och sekunden senare inser jag att det är förbundskapten Lars Lagerbäck jag krockat med.

”Ja, hörni. Nu får ni ta det lite lugnt här grabbar”, röt han till på ett lite för vänligt vis. För killarna ville bara ta foton tillsammans med honom efter det. Kvällens mäktigaste var ändå inte detta, utan då Theo Walcott blir inbytt, med stående ovationer som svar från publiken. Och återigen blev Bojan Krkic utbuad. Med all rätt. Kanske är kraven alldeles för höga, men han har varit dålig. Allsvenskandålig rent ut sagt.

Egentligen skulle det ha kommit ett par inlägg om meningen med livet, meningen med bloggen, meningen med allt och lite till. Men en liten papperslapp gav mig en självförtroendekick för ett litet slag och plötsligt försvann alla grubblerier. Känner jag mig själv rätt, så kommer nog inläggen ganska snart ändå.

Och ja. Jag sjöng faktiskt med i engelska nationalsången. Det kändes rätt.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

