Befordrad

Hur jag än vrider och vänder på det, tycker jag att mina timmar i regnet och den bitande vinden är ganska romantiska. Kanske är det gruset under mina Converse, den mjölkvita regnponchon eller de tyska barska rösterna i bakgrunden. Någonting är det som gör det så jävla värt.

I dag behövde jag inte någon mjölkvit poncho. Jag råkade bli utsedd, och befordrad, till publikvärd och fick fotbollförbundets orangeblå jacka på mig. Arbetsuppgifterna var ungefär likadana som under gårdagens första pass, men nu fick jag komma in i avstängningarna och nästan röra vid de tyska spelarna. Och titta lite mer på fotbollen som höll på att regna bort.

Det var morgonen. Nästan exakt samma upplägg på kvällens pass också. Förutom att tyskarna ju faktiskt behagade komma i tid då. I morgon lär jag bli degraderad till simpel parkeringsvakt.

Jag är matad nu, och ska börja ladda upp inför nattens sista NHL-final. I kväll avgörs det.

Detroit vinner. Hoppas jag.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

