”Och han såg att det var godt.”

Danmark var flott. Fuck, de er flodt, maen!

Mamma och pappa snodde med sig min kamera till min kusins student, vilket gjorde att jag fick ta med mig min gamla och det gjorde jag naturligtvis utan laddade batterier. Fem bilder och shut down. Fördärv.

Men på det hela taget gjorde Anton en fin insats som värd och Århus är en riktigt trevlig stad. Med stadscyklar. Botanisk Have. Snordyr Tuborg Classic vid kanalen i solen. Billigare Tuborg Classic i studentkorridoren. Glass. Icke fungerande kontokort. Bollkastning på arga grannars fönster. Youtube. Pusher. Hankypankypankekæger. Søstrene Grenes fantastiska butiker. Hamburgare på Jensen’s Steakhouse.

Fredrikshavn är en spökstad. Utom Farmors Café och puben vid färjelägret där stadens praktfyllon och vi backpackers höll till för en och två kalla innan spökresan på båten. Vi blev i stort sett ensamma på båten hem. Det byggdes en stor fästning utav gummilego och vi sprang runt som besatta ute på däck i regn och kolsvart mörker. Drömskt. Läskigt. Och förbannat roligt.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “”Och han såg att det var godt.”

  1. Fredrik

    Fuck, de var flodt, maen!

Kommentera

