Keep looking, don’t settle

Jag hade precis klivit upp, duschat och satt mig ned för att läsa nattens bloggskörd. Det första inlägget som ploppade upp var detta från Johan Miderbergs blogg. Egentligen är det inte mycket, bara en video på en man som håller ett fjorton minuter kort tal. Om sig själv. För tusentals människor vid en college-examen i USA. Mannen är Steve Jobs, grundare av Apple tillika ”college drop-off”, och har tre fantastiska inspirationshistorier att berätta.

Det är så inspirerande och livsbejakande att jag tänker titta på det varje morgon. Och när jag är trött att titta på den skäggige gamle mannen så ska jag välja ut de viktigaste citaten och skriva in dem spegelvänt i pannan så jag påminns varje morgon. Så viktigt tycker jag det är.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Keep looking, don’t settle

  1. Fredrik

    Mycket inspirerande! Steve Jobs blev precis en vis människa och inte bara oerhört smart och framgångsrik i mina ögon.
    Ta vara på ditt liv!

Kommentera

