Gårdakvarnar och skit

I dag är det GAIS. På bortaplan möter man Örebro. Det är en av årets absolut svåraste bortaresor, Örebro är antagligen Allsvenskans mest underskattade lag. Jag sitter hemma i vardagsrumssoffan och tittar på nervöst som vanligt, men det är om en timma ungefär. Just nu njuter jag av att lyssna på Håkan Hellströms Gårdakvarnar och skit. Du som läst har antagligen hört mig till leda över den här låten och dess betydelse. Nu får du lida lite till.

Inför den här säsongen bestämdes att man innan matchstart, innan spelarna gått in, spela en specialklippt version av låten där man valt ut de rader som skriker mest GAIS och vår mentalitet som supportrar. Det är alldeles fantastiskt och jag får rysningar genom hela kroppen varje gång vi står på Preppens och sjunger innan matchen. Det sämsta är att det tagit sådan tid för Gårdakvarnar och skit att få fäste, det här kunde blivit verklighet för två år sedan. Allra bäst och så jävla GAIS är:

Jag har aldrig varit normal
bara när jag går med dig.

För övrigt blir det förlust i dag. Noll fucking två.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Gårdakvarnar och skit

  1. Anonym

    Mr M!
    Fint.

Kommentera

