Besserwisser

Jag kliver på min buss. Sätter mig på vänstersidan som jag alltid gör. Då får man inte solen i ögonen när man sveper längs med motorvägen. Bakom mig sitter ett par i trettioårsåldern. De diskuterar livligt och jag hör deras konversation genom Black Kids Hit the Heartbreakes i hörlurarna.

”Men du kommer ju från Örebro. Du kan omöjligen veta hur fiskfjäll ser ut?” utbrister kvinnan på bred göteborgska.

”Va? Klart jag sett fiskfjäll.”

”Vadå? I Örebro? Hur ser de ut då?”

”Men vafan.” suckar mannen från gnällbältet.

”Nej, om du nu vet det så säg det!”

”Men det är väl olika för olika fiskar.”

”Bah. Du kan inte. Jag ska visa dig sen när vi kommer hem. Wikisearch ftw.” och kvinnan låter belåten över sin vinst. Där fick han minsann så han teg.

Ja, vad jag lärde mig där var att det tydligen varken finns fisk eller Internet i Örebro. Typ.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

