Hemma

Går hem från jobbet. Har redan suttit tjugofem minuter i en buss och tio minuter på en spårvagn, det är skönt att gå sista biten då. Luften är så där schizofren som den bara kan vara i Göteborg. Omvartannat smeker varma, och piskar kalla vindar min kind. Jag går förbi församlingsgården och den gamla kyrkan. Det doftar av nyklippt, blött gräs, asfalt och utspilld mellanöl. Min ipod hinner sätta tre Håkan Hellströmlåtar i rad under min promenad trots att jag blandar bland all musik.

Det är liksom meningen.

Och i sådana ögonblick blir man lite kär. Man vet var man hör hemma.

Det är i Göteborg.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Hemma

  1. det funkade. thanks mister.

  2. Sara

    åh, ja, säg inte så!

Kommentera

