Att gå i gång på något

Ännu ett mastodontinlägg som jag bara raderar för att det blivit så jävla pretentiöst.

Jag skulle skriva om att jag inte riktigt är på det klara varför jag skriver, fotograferar och drömmer. Och att jag hemskt gärna vill hitta tillbaka till tankarna, eller skaffa nya mål. Jag misslyckades med att ge ut en bok innan jag fyllde tjugo. Fine. Det var väl inte direkt realistiskt, särskilt som mitt stora bokprojekt gick i stöpet tillsammans med en kraschad hårddisk. Nu behöver jag en ny drift. Någonting som jag går igång på.

Silverfisken hjälpte mig lite till i dag. Utan att han ens vet om det. Med det här inlägget, som i alla fall övertygade mig om att man ska fortsätta och satsa järnet. Jag ska gå en promenad efter det här fina försommarregnet Göteborg ärats med och så får vi se om det blir några klarare tankar då. Och foton.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Att gå i gång på något

  1. Kraschade hårddiskar är ungefär lika härligt som att få ögat penetrerat av en gaffel.
    Vad handlade det stora bokprojektet om?

    • gotoutofbedlam

      Ungefär precis så härligt faktiskt. Det stora bokprojektet var en lite experimentell novellsamling. En högstadieklass. Tolv elever med ett kapitel (en månad) var. Så man skulle alltså få se klassen och skolgången genom tolv olika glasögon. Den populäraste tjejen, den hippe musikern, den galne sportfånen och ärkenörden skulle få samsas om att visa upp sig och sina känslor. Jag tror fortfarande på idén, men jag får se om jag orkar ta upp den igen någon gång.

  2. … Kan jag tänka mig.

Kommentera

