Dravla på bara, gör det

Dagen efter.

Ögonen är säckiga och fortfarande allergiröda. Jag har tre rispor på sidan av hakan och inte en aning om hur de kom dit. Det var inte ens vilt igår. Trevligt utan att lemmar och sinnen svävade bort från kroppen.

Men jag gillar dagen efter. Dekadensromantik med svullna ögon, ömmande rygg (den gör alltid ont i varierande styrka numer) och mängder med fotboll på teve. Och ett glädjebesked i att Canal+ visar NY Rangers – Washington i kväll. Men det finns även en viss bitterhet i mig eftersom jag missade Chelsea – Liverpool, som redan är en klassiker, i tisdags för att Solle ville dricka ett par öl. Trevlig kväll ändå, naturligtvis. I går missade jag också Manchesters jättevändning mot Tottenham, 0-2 till 5-2. Summan av kardemumman är helt enkelt att Solle måste välja sina dagar bättre, hålla koll på spelscheman och så vidare.

Oj, så mycket dravel det blir. Kasst. Bäst att sluta.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

