En annorlunda konfirmation (Ballar av stål)

Det var i säkerhetskontrollen på flygplatsen Schiphol utanför Amsterdam som jag fick min första manliga intimupplevelse. Ja, så var det. Hoppas att många höjde på ögonbrynen i förundran nu för historien är lite pinsam men jag tänker ändå berätta den för er.

Med ett par stela kliv tog mig genom metalldetektorerna som började tjuta. En mycket stilig man, ja i själva verket skulle en och annan läsare kalla honom för ett riktigt kap, vinkade fram mig.

”Please step over here, sir”, kommenderade han mig samtidigt som han visade hur jag skulle hålla upp armarna. Med stadiga tag greppade han händerna runt mina axlar och började klämma på armarna och runt midjan.

”Just keep still, sir.”

Jag började ana viss oro när han blinkade mot sin kvinnliga kollega och hummade fram något som jag tolkade till en komplimang.

”Mhm, sehr schöijn.” (fri stavning av holländska)

Båda två fnittrade och det skulle bli ännu värre; det är ju inte bara armar som skall inspekteras. Inte bara en gång, och inte heller två, utan hela tre mycket intima stunder unnar han sig med en liten försvarslös svensk. Och återigen.

”Mhm, sehr schöijn.”

Han avslutar med att klappa mig på axeln, titta mig djupare i ögonen än någon annan säkerhetsvakt antagligen gjort någonsin med någon och förklarade mig som godkänd för att boarda flygplanet till New York.

Jag har aldrig känt mig så smutsig.

Och säker på min läggning.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “En annorlunda konfirmation (Ballar av stål)

  1. Sara

    Bagels din rackare! Dar fick vi oss ett gott skratt, sa bra du aterger handelsen. Hoppas du kanner dig renare i dagslaget.

    Puss och kram fran en nu valdigt rosa lobbster och en Hanna

    • gotoutofbedlam

      Så skönt med skratt i alla fall. Jo, jag har ju duschat en del sedan dess. Men minnet kommer för alltid att plåga mig. Eller något sådant. Ni måste vara hur bruna och fina som helst vid det här laget ju.

  2. Anonym

    Mr M!
    Men va!

  3. Taggen familjejuvelsinspektion är förmodligen årets bästa.

Kommentera

