Tiden går förfärligt långsamt och snabbt

Det känns som om klockan är fyra på natten. Linserna skaver och jag frossar trots att jag går runt i min varma kornblå kofta från American Apparel (hej, produktplacering á la Blondinbella). Plockar och donar, städar och putsar för att kunna tränga undan fotbollsnervositet och resefeber.

Hur mycket man än plockar blir det ingen ordentlig ordning. Inga fina fack att placera alla pryttlar i sorterade högar. Att Fight Club sänds på femman samtidigt, gör allting mycket svårare.

Mitt i den begynnande stressen, den är inte en femtondel så påtaglig som den kommer vara i morgon eller ännu värre, i övermorgon. På måndag kommer förhoppningsvis det mesta vara avklarat.

Utöver det sociala livet, fotbollen och packningen ska jag bara fira mammas födelsedag, deklarera, fixa mig ett nytt passfoto och skicka in det tillsammans med en presskortsansökan som frilansfotograf, köpa på mig lite nödvändigheter till resan, växla pengar, städa, äta och sova. Inte så svårt, eller hur? Men jag tycker att klockan är alldeles för lite, att jag borde sova snart, men samtidigt så hinner jag inte sova eftersom det känns som om uppgifterna annars inte hinns med. Och här sitter jag och dravlar om det. Säger nog mest om min självdisciplin, än någonting annat.

Hur som helst, risk för inte så mycket blogg de närmsta dagarna. I USA ska jag försöka uppdatera via lille iVan. I går berodde det uteblivna skrivandet på att jag jobbade och var dödstrött och åkte på ett trevligt hembesök istället. Men man vet aldrig, kanske blir det mer bloggande, ungefär som i studietider, ni vet.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Tiden går förfärligt långsamt och snabbt

  1. MICKE! hälsa USA från mig, för jösse namn! din kofta låter sjukt fin, ser gärna en bild där! och visst är det gött med gamla reklamer från förr 😀

    • gotoutofbedlam

      bella
      I will, baby! Jag är säker på att NY hälsar tillbaka och vill att du snart åker dit och så. Hm, jag ska göra mitt bästa för att få med den på en bild som iiinte ska se så himla modebloggig ut. I’m not that kind, you know, men som sagt: Jag ska försöka!

Kommentera

