Isbjörnarna har fått nog!

Dagen började, okej den började lite tidigare egentligen, med ett besök på biblioteket för att lämna tillbaka böcker och dessutom läsa bilderboken Till vildingarnas land för att skaffa mig mer kött på benen inför filmen. I och för sig hade jag redan luskat ut exakt vad den handlade om, men man vill ju läsa de exakta orden (om än på svenska) och se de rätta bilderna. Jag hittade inte boken till en början, och var tvungen att fråga om hjälp från en bibliotekarie. På barnavdelningen. Bland bilderböckerna. Bland treåringarna som lekte och stojade, skamset nedschyschande föräldrar. Nåja, jag kunde väl inte annat än acceptera att bibliotekarien också behandlade mig som en femåring. Hur som helst, fick jag tag i boken och satt och läste och myste.

På väg till biblioteket, i Bältesspännarparken, satt en isbjörn och bad om förståelse mitt i fontänen/isbanan. Väldigt söt som ni ser nedan.

Vi har faktiskt såna här i Göteborg. Så det så.

Vi har faktiskt såna här i Göteborg. Så det så.

På väg tillbaka mot vallgraven satt han inte kvar. För lite is, ryktades det om på busshållplatsen och från en annan del av stan hördes snacket gå om hur man sett honom sätta sig på flyget till Ibiza i ren desperation. Björnen hade fått nys om billiga drinkar med mycket is uti.

Hanna mötte upp och vi promenerade genom staden till Kellys för att käka och sedan gå över gatan till Mitt andra hem och titta på Hannas vän Hampus som uppträdde med sitt band Nowadays. I like, både musiken och caféet. Earth Hour spenderades på en nattsvart, nåja, promenad genom stan.

Jag får ursäkta TC, som jag egentligen lovat följa med ut, men det blev knasigt med tiden och jag har lovat mig själv att aldrig mer gå ut på en kväll med tidsomläggning. Dans, ett par öl och en timmas mindre sömn skulle göra Micke till en trött pojke som faktiskt måste jobba tidigt på en söndag. Nästa gång tajmar vi bättre, eller hur?

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Isbjörnarna har fått nog!

  1. Tc

    Det gör vi absolut! SÅ ofta är det inte tidsförändringar…

Kommentera

