Earth Hour

Till och med mamma och pappa är relativt exalterade över Earth Hour i kväll. Fantastiskt, medger jag, även om jag och pappa haft ganska intressanta diskussioner angående energi och framtiden.

Visst, man läser om hur många tycker att det är helt onödigt, hur utsläppen inte kommer att påverkas nämnvärt eller att vi inte räddar världen på något vis. Stockholms kommun gick ut med den inställningen. Men så har de heller inte förstått vad Earth Hour handlar om. Blinda möss kommer på att det hela enbart är en symbolisk handling. Mest för att få igång Svenssons över hela världen att tänka en extra gång (jag vet att jag är öppnat ögonen något lite ytterligare det senaste året och Earth Hour får ses som någon slags manifestation för mitt ställningstagande). För varje extra person man kan få med är det ett framsteg. Nu är det ju bara för jävligt att vissa människor är så cyniska och osympatiska att de överväger att använda så mycket el som möjligt istället.

Må deras proppar explodera en efter en!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

