Mitt brittiska musikgodis

Jag är svag för dialekter. Norrlandstjejer har ett äss i rockärmen där, men de har inte ett enda uns av chans när konkurrensen är brittisk. Katie White från The Ting Tings, Kate Nash eller Lily Allen kan få mig när som helst, enbart på hörsel. White och Nash kvalar förresten in på andra kriterier också. Vilka ögongodis.

Hur som helst, jag har suttit och lyssnat på Lily Allens senaste platta It’s Not Me, It’s You och jag vet varken ut eller in. Jag antar att de måste få växa till sig lite, låtarna. Det är ett lite gladare och trippigare sound än förra albumet Alright, Still som jag har lyssnat galet mycket på det senaste året. Första singeln från den nya skivan, The Fear, sitter som en smäck i huvudet och den andra jag direkt fastar för är Fuck You. Kanske för titelns skull, kanske för den enkla refrängen. Nåja. Lyssna gärna och skaffa dig en egen uppfattning på Spotify.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

