Fotbollsmode

Det var som…

Lite mode kan väl även jag klämma in, även om det är på mitt lite säregna vis. Sveriges fotbollslandslag presenterade i dag de kommande matchtröjorna som skall börja användas på lördag i bortamatchen mot Portugal. Och hör och häpna, de är riktigt snygga. Sedan jubileumsmatchen på Ullevi mot Frankrike förra året har jag ropat efter en liknande design, då man spelade i ett nostalgiställ som såg ut som en upphottad version av tröjorna man förlorade VM-finalen 1958 i. Det här är ganska så precis vad jag var ute efter. Kanske att jag hellre haft blå och aningen starkare krage, men i stort är den mycket snygg. Snyggare än tidigare varianter i alla fall.

Snart får även Johan Mårtensson dra på sig den här

Snart får även Johan Mårtensson dra på sig den här

Nu sitter jag och väntar på att de engelska tröjorna ska presenteras. Och apropå tröjor och fotboll, råkade jag trycka på en reklambanner på Expressens sportsida. Jag hamnade på en bettingsida och jag kände mig nästintill tvungen att registrera mig. Inte för att de hade ett fantastiskt erbjudande som inte gick att motstå, men för att de hade snygga bilder på Stokespelare i sina rödvitrandiga tröjor. Inga Ronaldos, Zlatans eller Messis, nej istället fucking Sidebe(?) i fucking Stoke. Respekt. Hur som helst är jag ganska nöjd med min bookmaker, så det blev ändå ingen registrering.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Fotbollsmode

  1. Erika

    Jag saknar lite blått? Annars var den ju väldigt snygg.

Kommentera

