TUR 09 var en liten besvikelse

Jag och pappa åkte in till stan. Till TUR-mässan närmare bestämt. Jag letade efter New York-inspiration, resor till England och fotbollsäventyr. Alla tre uppdragen var tämligen misslyckade när jag kom hem. I stället sitter jag nöjt med ett minneskort till kameran på åtta gigabyte. Ett vidvinkelobjektiv och jag är redo för den stora, stora staden.

Pappa letade hyrbilar alternativt hyrhusbilar i USA och blev ungefär lika besviken som jag. Men egentligen kanske man inte skulle vänta sig något annat, med tanke på att det landet inte behöver marknadsföra sig nämnvärt för att locka turister.

Sedan åt jag för många gratiskarameller, trängdes med resesugna hyenor och undvek enkätintervjuare tills jag stapplade fram på onda hälar och med snurrigt huvud. Det blir alltid så på Svenska Mässan. Alltid. Men inte sjutton lär man sig.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “TUR 09 var en liten besvikelse

  1. Anonym

    Mr M!

    Mm. Gratiskarameller.

Kommentera

