Monotont och upprepande

Det är fredag igen. Veckorna går hur snabbt som helst. Hur långsamt som helst. Tycker jag då. Det beror mest på att jag har ett av de mest tråkiga och slitsamma jobb i mannaminne. Galet monotont, högljutt och upprepande utan utrymme för det minsta av kreativitet. Nu fördriver jag tiden med att gå runt prata med mig själv, väldigt tyst, på engelska. Jo, jag håller på att bli minst lika mycket galen virrpanna som halva arbetsstaben.

En av de nya killarna på jobbet försökte dölja önskan om en after work så hårt att han nästan exploderade. Innan klimaxet fick han pyspunka och hans fråga/utrop missuppfattades som ett skämt och rann ut i sanden. Vi ville alla åt våra varsina håll. Skönast är väl det. Nu kan jag ju få tid att göra research inför morgondagens Premier League-matchande. Ännu ett försök att tjäna ihop lite mer pengar på nöje.

Min dator, Football Manager, Antons tips snurrandes i Spotify, mängder av oddstips på Internet, ett stilla ljus och Ballerinakex. Det är inte det bästa sättet inleda helgen på, men det kunde varit sämre.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

