Världens bästa musiklista

Jag håller på att skriva ned låtar jag helst vill lyssna på varje dag om jag fick. Ibland hinns det ju inte med, men de låtar jag skulle kunna stanna upp för att få lyssna på minst en gång dagen. The top notch of top notch. Tre låtar jag hittat och absolut vill ha med är dessa. Stapplar jag över fler hamnar de också på listan.

Praise You – Fatboy Slim

Kaffe och en cigarett – Olle Ljungström
(länken leder dock till en version med Uno Svenningsson)

What a Waster  – The Libertines

Om du har Spotify skiter du i youtubelänkarna ovan och går rakt på spellistan här.

Men nu undrar jag om du har något tips till mig. Det ska inte vara något som går rakt in på listan, släpp prestationsångesten, utan något som du lyssnar på en bra dag. Hjälp en medmänniska. Snälla?

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Världens bästa musiklista

  1. Har du inte redan checkat vad ”Foals” har att erbjuda tycker jag du ska göra det.
    Det gäller även ”Klaxons” och ”Editors”. Alla utan ”the” framför.
    Ofta hittar man ett band som har kanske 2, max 3 bra låtar i sin repertoir.
    De här banden har faktiskt en sjukt hög ”antal-bra-låtar-per-album-ratio”, kanske runt 80% across the board. Det är inte ofta man finner sådana band.

    Det är ju såklart bara min åsikt dårå…men jag tycker du ska checka!

Kommentera

