Upp till kamp (med livet)

I dag finns det en anledning till varför jag inte klev upp förrän kvart över tolv. Att jag gör det allt som oftast på andra lediga dagar beror mest på ren och skär lathet – vilket jag förbannar mig för, men aldrig lär mig. Hur som helst i natt tittade jag på fjärde och sista avsnittet av Upp till kamp. Jag har inte velat se det. Men det är inte så att serien har varit kass, tvärtom ville jag inte att det skulle ta slut.

Så i natt kunde jag inte hålla mig längre och slog på slutet.

Fantastiskt. Underbart. Bra.

Efter att jag gått på promenad tänker jag att jag ska sitta ned med en kopp kaffe och lyssna på kommentatorspåret. Hoppas att det ger ytterligare en dimension till hur bra serien har varit.

För det är sådant man kan göra när man är ledig. Gräva ned sig i en hög med andras kreativitet för att hitta frön till sina egna historier och drömmar. Sedan tjänar man pengar till genomförandet. Och så gör man. Det är väl inte mycket svårare?

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

