Gud, vi tackar dig

För min del är det inte speciellt vanligt att jag går på gudstjänst. Det har inte hänt på mycket länge faktiskt. Lite för länge kanske. Hanna lurade med mig till Saronkyrkan för söndagsgudstjänst. Just dit därför att hennes vän Emil skulle sjunga. Predikan väckte i alla fall många tankar inom mig. Till slut visste jag varken ut eller in, men det är en annan historia på ett annat forum. Men det var många ifrågasättande tankar som sköts som pingpongbollar i mitt huvud. Mycket blandade känslor.

Efteråt var det tänkt att jag och Hanna skulle gå och äta lunch någonstans. Det gjorde vi också, egenhändigt lagad på Betlehemskyrkan mittemot Schillerska, och plötsligt kunde jag titulera mig själv ljustekniker. Det var konsertdags och medan Emil ordnade ljud krånglade jag upp strålkastare. Lite grann kom jag ihåg från konfirmationen, då jag hade samma uppgift, minsann.

Måtte nu bara bandet ha blivit nöjt. Hur som helst blev det en mycket förnöjsam dag allt som allt. Vaknade på fel sida, kantrade en bit till, men blev sedan mer och mer glad ju längre dagen gick. Nu sitter jag och är snorkall, lite smågnällig men framförallt ganska glad över att det inte blev en till tråkig söndag utan vettigt syfte.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

