Våren är i luften och jag har någonstans att bo

Det är varmt ute. Jag sa till mamma redan i går att våren kändes i luften när vi gjorde Backaplan ännu osäkrare. I dag är det ännu bättre och att det är fotbollsdags med en till träningsmatch för GAIS gör inte det hela sämre. Fast tårna har redan börjat strejka och vill inte med ut. Så jag lockar lite grann med raggsockor under och fotbad efter matchen.

I kväll är det Örebro som tas emot, och jag när jag stod i duschen fick jag en briljant idé. Jag rakar inte av mig mustaschen förrän GAIS förlorar. Så det så. Det kan bli ett brutalt misslyckande om nu GAIS förlorar direkt. Eller ett segertåg för antimustaschopinionen.

Och om jag inte redan har nämnt det så har det bokats någonstans att bo i New York också. Vi är lite sent ute, men tycker oss ändå ha fått en okej deal med ett hotell/hostel på Upper West Side, några hundra meter från Central Park och en 30-45 minuters promenad från Times Square alternativt en kvart med tunnelbana. Enda smolket i bägaren just nu är att vi precis missar Fredrik och Filips premiär av deras livesända show från just New York. Kanal 5 söker publik till programmet och första avsnittet sänds 19:e april. Typiskt nog, åker jag ju hem den sextonde.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

