Kärlek i drömmar är också kärlek?

Jag drömde något underligt i natt. Kanske inte så underligt som man kan tro, fast ändå helt osannolikt. Det var en mycket ologisk och trevlig dröm. Flickan jag drömde om skulle aldrig vilja ha mig. Vi har inte pratats vid särskilt ofta heller. Men i natt var allting klart och tydligt.

Det började med en pjäs uppsatt av min gamla svensklärare Inger, med hela gymnasieklassen inblandad. Jag ställde upp och spelade bongotrumma, fast det var egentligen stora kuddar jag satt och hamrade på. Eric ville vara med, men jag slog honom på käften så att hans glasögon blev tredelade. Sedan den här flickan, som inte alls hör till klassen, som satte sig bredvid och lutade sitt huvud mot min axel. Helt ur det blå. Spektaklet slutade med att vi levde lyckliga i alla vara da’r.

Allt var mycket märkligt; det kändes som på riktigt men med så många falska förhoppningar. Hon. Jag. Njae du, det tror jag inte riktigt på.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

