Smällen man får ta som konsult

Mycket tidigt i morse ringde min konsultchef. Igen. Det är en av nackdelarna med att just att vara konsult på bemanningsföretag. Man kan bli inringd på oerhört kort varsel.

Måndagen som skulle bli en skön vilodag med blogg-, bok- och recensionsskrivande blev istället ännu en dag på jobbet. Jag klagar inte, det är ju ändå ett jobb. Och så blev jag ju dessutom glad när jag kom hem då fjärde numret av Stopper låg på sängen. På baksidan finns jag citerad (det gör jag även på hemsidan deras), och det är lite spännande. Nu har jag visserligen bara hunnit läsa en och en halv artikel och titta en del på bilderna, men det är fortfarande briljant. Jag har ingen anledning till att klaga.

Strax: Project Runway (säsongspremiär) på TV3.

Senare: Natti natti i sängen; jobb imorgon också.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

