Är världen grå får man måla lite själv

Den första mars. Det är officiellt vår i dag. Och min kusin Irja fyller myndig.

Det var snorkallt där jag stod och väntade på bussen för att ta mig till jobbet. Hjalmar Brantingsplatsen är en av de allra mest ogästvänliga knutpunkterna i Göteborg. Så där gick jag mellan två av väntkurerna. Det gick inte att stå i någon av dem, för en nattlig filur hade kaskadspytt i den ena och lagt en lagom stor pizza i den andra. Den betonggrå och mycket råa luften gjorde det dessutom helt omöjligt att stå stilla längre stunder eftersom lederna då skulle stelnat till orörlighet.

Så där spatserade jag på bästa Monty Python-manér och funderade på vilken meny jag skulle välja till lunch på Donken.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

